У Закарпатському екоцентрі завершилася червнева навчально-польова практика з екології та біології | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** 05-07 березня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста – 2024» (заочно) *** 13-15 березня 2024 року - фінальний етап ХХІІІ Всеукраїнського чемпіонату з інформаційних технологій «Екософт–2024» та ХV національний етап Міжнародного конкурсу комп’ютерних проєктів «INFOMATRIX-2024» (змішаний формат) *** до 31 березня - прийом робіт на Всеукраїнський конкурс «Кролик» (заочно) *** 25-28 березня 2024 року - Весняна сесія Природничої школи учнівської молоді у 2023/2024 навчальному році (дистанційно) *** до 1 квітня 2024 року - прийом робіт на Всеукраїнський родинний конкурс фотопрезентацій «Вишиванка – оберіг моєї родини» (заочно) *** до 1 квітня 2024 року - прийом робіт на Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка «Зоологічна галерея» (заочно) *** до 08 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на участь у VІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** 09-11 квітня 2024 року - фінальний тур ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Юний селекціонер і генетик» (змішаний формат) *** 16-18 квітня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище» (очно) *** до 20 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський конкурс «День зустрічі птахів» (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


У Закарпатському екоцентрі завершилася червнева навчально-польова практика з екології та біології

З 14 до 25 червня на базі ЗОЕНЦ проведено навчально-польові практики для юннатів екоцентру: відділом екології та природоохоронної роботи – „Екодрузі”, відділом біології та дослідницько-експериментальної роботи – „Зелена перлина”. Метою навчально-польових практик було гармонійне поєднання оздоровлення дітей, організації змістовного дозвілля в літній період з екологічним вихованням, дослідницькою й практичною роботою з учнівською молоддю безпосередньо в природі. В основу роботи закладено програму польових досліджень, природоохоронної, краєзнавчої, еколого-освітньої та виховної роботи з дітьми.

1-ий день практики розпочався з інструктажу з техніки безпеки та цікавої й корисної бесіди “Обережно, змії! Правила поведінки при зустрічі зі змією”(під час бесіди діти малювали малюнки і відмічали, чим відрізняються гадюка від вужа). Проведено педагогами цікаву та змістовну екскурсію екологічною стежкою ЗОЕНЦ, на якій юннати вивчали видовий склад дендрарію. Повторили основні види екзотичних дерев і кущів: гінкго дволопатеве, верба матсудана, кипарис болотний, метасеквойя, секвойя велетенська, катальпа бігнонієвидна, гібіскус, магнолія кобус, магнолія Суланжа, форзиція, хеномелес, гортензія, ялівець козацький. Також учасники практики здійснили віртуальну екскурсію на тему „Вікові дерева міста Ужгород”.

2-ий день – „День здорового способу життя”. Юннати на екскурсії в парку „Підзамковий” дізналися багато нового і цікавого, а саме: про значення корисних продуктів для життя людей, провели досліди з кока-колою та чіпсами – улюбленими продуктами дітей. Самостійно зробили висновки, що і чіпси, і напій кола спричинюють негативний вплив на організм людини. Пройшли квест „Ми – за здоровий спосіб життя” та змагання на стадіоні „Спартак”, команда переможець та учасники отримали подарунки – вітамінки. Почули багато інформації про платан кленолистий – меморіальне дерево Закарпаття. Проходження маршруту мотузкового парку „Тарзан” стало кінцевою зупинкою юннатів, де вони отримали безліч задоволення та незабутні емоції.

3-ій день: „Вивчення лісоутворюючих порід”. Екскурсія в приміський ліс (мікрорайон „Шахта”), ознайомлення з правилами поведінки в лісі, основними лісоутворюючими породами. Спостереження за місцевими фоновими видами птахів та комах. Під керівництвом співробітників відділу природи Закарпатського обласного краєзнавчого музею ім. Т. Легоцького Михайла Біланича і Руслани Джахман діти вчилися робити заміри дерев, визначати дерева за листком, дізналися про правила збору рослин і створення гербарію. Також учасники практики мали змогу ознайомитися із найстарішим гербарним примірником, що зберігається в архівах краєзнавчого музею, якому понад 170 років. Провівши спостереження, „практиканти” дійшли висновку, що в даному лісі переважають дуби і сосни, в підліску зустрічаються граб, ожина, дика черешня і глід. Діти допомагали робити заміри дерева та уважно записували в анкети інформацію. Екологічні ігри з м’ячем допомогли засвоїти знання і нагадали про біорізноманіття лісу та цікавий світ природи.

4-ий день: Екскурсія в с. Невицьке. З метою виховання почуття патріотизму, любові до рідного краю, вивчення його історії організовано екскурсію до Невицького замку – пам’ятки архітектури національного значення XIII століття. Учасники практики ознайомилися з історією Невицького замку, оповитого легендами про Поган Дівча. Вивчаючи основні лісоутворюючі породи, юні натуралісти відмітили, що у згаданому лісі переважає бук лісовий, зустрічаються також дуб звичайний, клен-явір, ясен звичайний, липа серцелиста, сосна звичайна граб та інші. Серед тварин і рослин, занесених до Червоної книги України, діти відмітили наступні види: жук-олень, саламандра плямиста, полоз лісовий, тис ягідний. Спустившись до берега річки Уж, діти відмітили наявність таких небезпечних рослин-завойовників, як борщівник Сосновського велетенський та амброзія полинолиста, які утворюють значні зарості на берегах.

5-ий день присвячуався вивченню рослин – символів України, повторенню правил збору рослин для гербарію, догляду за тваринами в кутку живої природи. Також діти вправлялися у вмінні правильно встановити намет і захистити себе від негоди і непроханих лісових мешканців.

6-ий день: Вивчення флори і фауни озер. Екскурсія до штучного озера „Кірпічка”. Діти ознайомилися з походженням цієї штучної водойми, поспостерігали за водною та навколоводною флорою і фауною. Відмітили у щоденниках, що серед птахів тут зустрічаються лебеді-шипуни, лиски, водяні курочки, крижні. Юннати підгодовували родину лебедів, що гніздяться на озері, подрібненими овочами і зерном, оскільки свіжий хліб, яким зазвичай підгодовують птахів мешканці міста, несе школу їх здоров’ю. Екскурсія завершилася ознайомленням із видовим складом дендрарію ЗОШ № 15, в якому серед багатьох рослин діти виділили наступні види: гінкго дволопатеве, ліріодендрон, тис ягідний, лавровишня, кедр гімалайський, бирючина круглолиста тощо.

На 7-ий день юннати продовжили знайомитися із флорою і фауною штучних водойм. А саме, відвідали Чорні озера поблизу екоцентру. Діти зауважили, що обидва озера –„ Кірпічка” і Чорні – мають схожі флору і фауну. Їх населяють однакові види птахів: лебеді-шипуни, лиски і крижні. Серед навколоводних рослин юннати виділили рогіз звичайний і очерет звичайний. На Чорних озерах діти мали змогу ознайомитися з такими червонокнижними рослинами, як водяний горіх та сальвінія плаваюча.

8-ий день присвячувався вивченню флори і фауни Боздошського парку. Діти спостерігали за рослинами і тваринами, ознайомилися з правилами екологічно грамотної поведінки в природі, навчилися, як правильно збирати рослини для гербарію; побачили алею гінкго дволопатевого, яку в 2001 році висадили юні натуралісти, що відпочивали в обласному таборі „Юннат”. Табір працював у ЗОЕНЦ. Тут проводилась екологічна акція „Молодь проти паводків”. У цьому році алею доповнили педагоги та юннати ще двома саджанцями. Учасники практики скуштували і цілющої мінеральної води з джерела „Боздошська Поляна”.

Протягом польової практики з дітьми також проводилися практичні заняття на навчально-дослідній земельній ділянці (ведення фенологічних спостережень, догляд за піддослідними рослинами, впорядкування рокарію та квітників), в кутку живої природи. Під час екскурсій діти навчилися правильно заготовляти лікарські рослини, а також зібрали для “зеленої аптечки” м’яту, липу, звіробій та ін.

Кожного дня з дітьми проводилися вікторини: “Зелена аптека”, “Що ви знаєте про ліс”, “Рекорди у світі рослин і тварин”, а також цікаві і повчальні екологічні ігри, спортивні змагання, активний відпочинок на воді і свіжому повітрі.

Окрім того, що діти чудово відпочили і набралися сил, вони навчилися вести фенологічні спостереження за рослинами і тваринами, правильно збирати гербарій та лікарські рослини, екологічно грамотно вести себе в природі, ознайомилися з такими небезпечними рослинами, як борщівник і амброзія полинолиста, довідались багато цікавого про оточуючий світ.

На завершення практики проведено міні-конференцію, під час якої учасники презентували свої повідомлення та короткі звіти про проведені дослідження, виготовили стіннівку „Незабутні миті практики”. Кожен учасник практики отримав Диплом юного натураліста за активну участь у практиці.

Мирослава Копча, завідувачка відділу екології та природоохоронної роботи;

Ольга Величканич, завідувачка відділу біології та дослідницько-експериментальної роботи;

Оксана Стрічко, методистка відділу екології та природоохоронної роботи.

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар