На виконання Плану семінарів-практикумів для педагогічних працівників закладів позашкільної освіти на 2023 рік, затвердженого наказом Міністерства від 28.11.2022 № 1063, з 6 листопада по 1 грудня 2023 р. Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді провів курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів позашкільної освіти (ліцензія: серія АЕ № 270777).
Учасниками курсів стали 16 педагогів-позашкільників із Донецької області.
Навчально-тематичний план курсів розрахований на 180 годин і складається із семи модулів, які є типовими для навчальних планів, а саме:
- освітологічний і нормативно-правовий;
- менеджмент та лідерство;
- соціально-психологічний;
- науково-методичний;
- виховний процес в закладі позашкільної освіти;
- впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес закладів позашкільної освіти;
- діагностично-аналітичний.
Відповідно до оновленої ст.51 Закону України «Про повну загальну середню освіту» до НТП включені спецкурси, які є обов’язковими для педагогів:
- створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами;
- використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку;
- психолого-педагогічна підтримка дітей, батьків та педагогів в умовах надзвичайної ситуації.
Під час захисту творчих робіт учасниками навчального процесу обговорювалися питання щодо:
– Робота позашкільного закладу в умовах часткової окупації області;
– СИСТЕМА РОБОТИ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ В ПОЗАШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ЕКОЛОГО-НАТУРАЛІСТИЧНОГО СПРЯМУВАННЯ;
– ПОПУЛЯРИЗАЦІЯ БІОЛОГІЧНОЇ НАУКИ СЕРЕД УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ДОСЛІДНИЦЬКО‑ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ;
– Формування життєво важливих вмінь та навичок (орієнтування на місцевості) у здобувачів освіти Донеччини в дистанційному форматі;
– професійного розвитку працівників галузі освіти в умовах реформ;
– ПАРТИСИПАТИВНІ МЕТОДИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ КЕРІВНИКА ГУРТКА;
– дистанційної роботи закладу позашкільної освіти: творчий пошук, перезавантаження, експеримент;
– організація освітнього процесу у закладі позашкільної освіти в умовах війни;
– формування сталих європейських екологічних цінностей у закладах позашкільної освіти та інші.
Після завершення навчання учасники отримали свідоцтво встановленого зразка.