29 травня 2024 року комунальним закладом «Чернівецький обласний центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді» спільно з Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді МОН України в рамках Авторської педагогічної майстерні «STEM – світ інноваційних можливостей: досвід закладів позашкільної освіти» проведено авторську педагогічну майстерню «STEM – світ інноваційних можливостей: досвід роботи закладів позашкільної освіти Буковини».
З вітальним словом до учасників заходу звернулися: заступник директора департаменту освіти і науки Чернівецької обласної військової адміністрації – начальник управління освіти, науки та цифрової трансформації Оксана Гринюк, директор Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді МОН України, доктор педагогічних наук, професор Володимир Вербицький та в.о. директора КЗ ЧОЦЕНТУМ Сергій Грицюк.
В роботі STEM-майстерні активну участь взяли науковці та науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти Буковини: Валентина Юзькова – координатор STEM-освіти Буковини, доцент кафедри методики викладання природничо-математичних дисциплін КЗ «Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області», кандидат хімічних наук; Руслан Беспалько – директор Навчально-наукового інституту біології, хімії та біоресурсів Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, доктор технічних наук, професор; Тарас Гуцул – заступник по науковій роботі та міжнародних зв’язках директора ННІ біології, хімії та біоресурсів ЧНУ ім. Юрія Федьковича, кандидат технічних наук, доцент; Світлана Руденко – професор кафедри ботаніки та екології Донецького національного університету імені Василя Стуса, доктор біологічних наук; Уляна Володимирівна Легета – доцент кафедри екології та біомоніторингу ННІ біології, хімії та біоресурсів ЧНУ ім. Юрія Федьковича, кандидат біологічних наук. Вони ознайомили учасників заходу з традиційними та сучасними методичними підходами до дослідження стану довкілля й перспективами їх застосування у позашкільній еколого-натуралістичній освіті.
Педагоги закладів позашкільної та загальної середньої освіти поділилися досвідом інтеграції STEM-технологій в навчальний процес.
Досвід упровадження STE(А)M-технологій у навчальний процес закладів освіти Буковини дозволяє стверджувати, що важлива роль у досягненні позитивних результатів належить засобам STEM-освіти, тобто сукупності обладнання, ідей, явищ і способів дій, що забезпечують реалізацію дослідно-експериментальної, конструкторської, винахідницької діяльності в освітньому процесі, а також педагогам, які виявляють бажання постійно підвищувати свій кваліфікаційний рівень, самовдосконалюватися. Участь у STEM-проєктах мотивує вихованців до вивчення природничих наук, формує дослідницьку компетентність та проектний тип мислення, прищеплює основи екологічної грамотності.
STEMимо разом!