Комунальний заклад «Черкаський обласний центр роботи з обдарованими дітьми Черкаської обласної ради»
Давиденко Людмила Василівна
директор Комунального закладу
«Черкаський обласний центр роботи
з обдарованими дітьми
Черкаської обласної ради»,
відмінник освіти України
Основна мета в роботі закладу:
це розвиток здібностей та обдарувань вихованців, учнів і слухачів, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні.
Відлік юннатівського руху ведеться з 1925 року, а його історія на Черкащині починається з дня утворення в січні 1954 року Черкаської області та відкриття в лютому цього ж року обласної станції юних натуралістів.
За ці роки позашкільний заклад змінював назву:
2003 році – обласний Центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді
2007 році – Черкаський обласний центр еколого-натуралістичної творчості, Мала академія наук учнівської молоді
2013 році – Комунальний заклад «Черкаський обласний центр роботи з обдарованими дітьми Черкаської обласної ради».
Центр є правонаступником Черкаського обласного Центру еколого-натуралістичної творчості, малої академії наук учнівської молоді.
Зовнішній вид Центру відповідає вимогам архітектури, естетичним стандартам навчального закладу.
Навчальний корпус, що побудований у 1975 році – архітектурно оформлена сучасна будова загальною площею 2119,8 кв.м. складається з:
- – актової зали на 180 посадочних місць;
- – Музею хліба;
- – спальні для літнього оздоровлення;
- – навчальних аудиторій;
- – методичного кабінету;
- – «живого куточку»;
- – кабінетів декоративно-прикладної роботи.
Є дві теплиці з навчальним класом, загальною площею 321,9 кв.м., які використовуються для навчально-виховного процесу, проводяться заняття гуртків квітникарів та квітникарів-аранжувальників, практичні роботи, черенкування, пікіровка рослин, пересадка квітів тощо.
Є будиночок бджоляра загальною площею 21,2 кв.м. з пасікою.
На земельній ділянці (площею 4 га) розташовані:
- – плодовий сад загальною площею 0,7 га;
- – альпійські гірки та клумби;
- – паркова зона з екологічними стежками.
Діяльність Центру роботи з обдарованими дітьми спрямована на розвиток творчої особистості та обдарованості дітей, розвиток художньо-естетичної творчості, формування екологічної культури особистості, залучення вихованців до практичної природоохоронної та науково-дослідницької роботи.
Центр роботи з обдарованими дітьми – основний соціальний осередок, що реалізує мету позашкільної еколого-натуралістичної, художньо-естетичної та науково-дослідницької роботи в області, робить вирішальний внесок у формування інтелекту, практичних навичок у спілкуванні дитини з природним і антропогенним середовищем. Центр постійно оновлює зміст і методи роботи з учнями, спрямовує її на самореалізацію та життєствердження особистості кожного учня.
Основними завданнями діяльності Центру роботи з обдарованими дітьми є:
• методичне забезпечення організації, створення, розвитку і координації роботи учнівських творчих об’єднань;
• координування позашкільної та позакласної роботи у навчальних закладах Черкащини;
• розробка і видання методичних рекомендацій, методичних розробок з біології, сільського господарства, екології для позашкільних еколого-натуралістичних закладів, шкіл, дошкільних установ;
• розробка сценаріїв тематичних заходів з учнівською молоддю;
• залучення талановитої молоді до просвітницької діяльності серед широких верств населення через клубну роботу;
• формування у школярів бажання і вміння захищати і зберігати єдність екосистем землі, приділяючи особливу увагу біологічній різноманітності та природним процесам, що підтримують життя;
• сприяння становленню в учнів цілісного екологічного світогляду на основі засвоєння інтегрованих знань про природу, людину, суспільство, культуру, виробництво;
• сприяння оволодінню пізнавальною і практичною еколого-натуралістичною діяльністю;
• профорієнтаційна робота з учнями.
На всіх ступенях позашкільної освіти в Центрі використовуються різноманітні форми і методи навчання, виховання та індивідуального розвитку дітей. Особистісно орієнтована позашкільна освіта в закладі передбачає нову педагогічну етику: взаєморозуміння, співробітництво, діалог. Найголовнішими ознаками позашкільної еколого-натуралістичної роботи є багатоваріантність методик, форм, утвердження всіма засобами цінності і гідності особистості дитини.
Поряд з традиційними формами роботи (гуртки МАН, творчі учнівські об’єднання, еколого-натуралістичні та художньо-естетичні гуртки) збільшується питома вага індивідуальних форм роботи, виняткового значення набувають нові інформаційні технології. Для розвитку здібностей творчо обдарованих дітей відповідно до нахилів і задатків створені спеціалізовані гуртки (народна іграшка, писанкарство, витинанка, фітодизайн, комп’ютерна графіка).
Позашкільна освіта в закладі – неперервний навчально-виховний процес, що охоплює всі вікові категорії учнівської молоді і ґрунтується на таких принципах:
- – орієнтація на цілеспрямованого, зацікавленого учня та обдаровану молодь;
- – особистісно орієнтованого виховання, навчання, просвіти;
- – соціальної ефективності базових еколого-натуралістичних знань;
- – науковості та практично-прикладного освоєння та використання набутих вмінь і навичок;
- – доступності позашкільної освіти для кожного бажаючого учня.
Центр роботи з обдарованими дітьми працює над створенням оптимальних умов для розвитку творчих здібностей, виховання в учнів любові до природи, навколишнього середовища, екологічної освіченості, формуванням інтересу до природничих наук, розвитком нахилів і обдарувань учнів, їх свідомості і творчої праці.
Основні завдання різних форм організації роботи з обдарованими дітьми зосереджені на:
- науково-теоретичній обґрунтованості за новими технологіями;
- урахуванні вікової категорії дітей і індивідуальній зацікавленості учня як особистості;
- забезпеченні розвитку у дітей креативно-практичних можливостей;
- поглибленні знань і формуванні гуманістично-патріотичних рис кожного учня.
Навчально-виховний процес здійснюється за 3-ма напрямами:
• художньо-естетичний;
• еколого-натуралістичний;
• дослідно-експериментальний.
Щороку в літній період в закладі функціонують два оздоровчих табори «Мальва» і «Еврика» для 60 обдарованих дітей та призерів обласних природоохоронних акцій та Всеукраїнських екологічних конкурсів, проектів, програм.
З метою по-справжньому пізнати свій народ, його історію, мову, культуру в закладі створений музей Хліба, який оформлено в стилі української світлиці.
Педагог обласного Центру роботи з обдарованими дітьми – не лише джерело знань, він диригент, який керує позашкільною освітою цілеспрямованого учня.
Юридична адреса центру: 18000, м. Черкаси, вул. Смілянська, 132.
Електронна адреса: obdarovaniditu@ukr.net