Небережливе ставлення до енергії негативно впливає на національну економіку нашої країни. Тому користуватись енергією треба розумно й ефективно. Як це робити? На заняттях гуртка „Природа рідного краю” вчить його керівниця Л. М. Шеверя. За допомогою презентації педагог розповіла про енергозбереження. Ладислава Михайлівна поділилась із присутніми сучасними освітніми технологіями, які вона використовує на заняттях, коли розкриває вихованцям цю непросту тему. Це такі, як: дослідження, проєктна діяльність, гра, робота в групах, використання мультимедії. Такий підхід сприяє формуванню пізнавальної компетентності вихованців та більш ефективному закріпленню знань про енергію й енергозбереження. Також у гуртківців виробляється вміння працювати з різними джерелами інформації, аналізувати, робити висновки, розвивати критичне мислення.
На формуванні пізнавальних компетентностей при вивченні теми ⹂Імунітетˮ на гуртку ⹂Біологія людиниˮ зупинилась його керівниця М. І. Вайдич. Спочатку виступаюча ознайомила із загальними відомостями про імунітет та його видами – природному і штучному. Розповіла про органи людини, які найбільше відповідають за імунний захист. Це – тимус (загрудинна залоза), селезінка, мигдалини, лімфатичні вузли, кістковий мозок. Потім педагог перейшла до методів підвищення імунітету людини. В першу чергу, це здорове харчування, особиста гігієна та фізична активність.
Пояснюючи вихованцям згадану тему, Мирослава Іванівна активно використовує інтерактивні технології: розгадування кросвордів, вікторини, ігри, читання тематичних казок. Залюбки юннати під час практичних занять накладають пов’язки, еластичний бинт, надають першу медичну допомогу при зупинці серця, навчаються визначати групу крові. Заняття проходять змістовно і цікаво.
Підсумовуючи презентаційні виступи педагогів, В. Ю. Кузьма, заступник директора з навчально-виховної та методичної роботи, відмітив їх актуальність та неординарність. Також зауважив, що згадані презентації можуть стати основою для розробки методичок.
Л. І. Бокій, завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи, відзначила наповнюваність презентацій відеоконтентом. Так, крім ілюстрацій та фото, Л. М. Шеверя використала відеоролик, що сприяє кращому засвоєнню дітьми теми енергозбереження.
Після обговорення виступів Людмила Бокій оглянула методичну періодику і дала рекомендації щодо її практичного застосування у педагогічній діяльності. Наголосила на STEM – освіті, яка базується на дослідницькій та практичній роботі з дітьми. Запропонувала долучитися до Всеукраїнського проєкту „Я – дослідник”.
Завершуючи засідання методичного дня, директор екоцентру підтримав позитивні відгуки колег щодо вдалих, добре підготовлених виступів. Олександр Геревич, як завжди, ознайомив педагогів з останніми листами, інформаціями, що надійшли в ЗОЕНЦ з Національного еколого-натуралістичного центру, департаменту освіти і науки, молоді та спорту облдержадміністрації, інших джерел. Наголосив також, що на порозі вже весна, відтак на нас чекають цікаві, важливі, потрібні довкіллю юннатівські дослідницькі й природоохоронні справи, підготовка до зустрічі пернатих, практичні роботи в дендропарку. У контексті цього порекомендував керівникам гуртків разом із юннатами взяти участь і у конкурсі дитячої творчості „Поділися з лісом підсніжниками”, оголошеним Київським еколого-культурним центром та ВЕО „Жива планета”. Повідомив також, що з 11 лютого Закарпатську область внесено до червоної зони, застеріг про важливість і необхідність дотримання в роботі всіх протиепідеміологічних заходів.
Людмила БОКІЙ, завідувачка відділу інформаційно-методичної роботи ЗОЕНЦ