
У рамках освітянського проєкту «Освіта сталого розвитку у позашкіллі», ініційованого Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді МОН України, в онлайн студії КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» 27 лютого 2024 р. відбулася Педагогічна ЕКО-майстерня «Реалізація ідей сталого розвитку в позашкіллі Київщини: екологічний вектор». Учасниками заходу стали понад 100 педагоів закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти, громадські організації з Донецької, Дніпропетровської, Житомирської, Закарпатської, Київської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Рівненської, Тернопільської, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської, Харківської, Херсонської, Хмельницької областей України та м. Києва.
Підчас проведення зустріч Володимир Вербицький, директор Національного еколого-натуралістичного центру, зосередив увагу на питаннях: що таке освіта для сталого розвитку, її мета; чому саме освіта відіграє вирішальну роль на сучасному етапі впровадження сталого розвитку; яким є зміст освіти для сталого розвитку та яку роль відіграє екологічна освіта в процесі впровадження освіти для сталого розвитку.
Досвідом впровадження екоініціатив сталого розвитку поділилися педагоги-позашкільники Київської області, які інтерпретували глобальні цілі у своїх еко-справах:
– Ментальне здоров’я в контексті сталого розвитку (Людмила Шевченко, заступник директора з навчально-методичної роботи КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»)
– Еко-FOOD: здорове харчування (Ірина Леоненко, керівник гуртка «Екологія харчування» Васильківської міської станції юних натуралістів
– Челендж «Зроби годівничку – врятуй пташину» (Катерина Покотило, методист еколого-натуралістичного відділу КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини»)
– Акція «Ситий хвостик» (Олена Глущенко, директор Центру еколого-натуралістичної творчості Білоцерківської міської ради)
– Екологічний проєкт психосоціального спрямування «Килимки для тварин – в’яжемо разом» (Катерина Малишева, практичний психолог Центру еколого-натуралістичної творчості «ЮННАТИ» Боярської міської ради)
– Доступ до безпечної води, санітарії та гігієни – найголовніша потреба людини для здоров’я та добробуту (Олена Яковенко, керівник гуртка «Хімія і довкілля» Васильківської міської станції юних натуралістів та Світлана Каткова, керівник гуртка «Творча лабораторія «VODA» Центру позашкільної освіти Тетіївської міської ради)
– Абетка ЕКО-активіста або #МійЕкоТиждень (Інна Пахомова, завідувач еколого-натуралістичного відділу КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини».
Головний меседж заходу: Найкраща інвестиція у майбутнє – розповісти дітям, як зберегти планету!