Інтегрований урок української мови/музичного мистецтва у контексті натхнення красою природи, розвитку творчих здібностей учнів, біологізації та екологізації національної освіти | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** 22 квітня - 02 травня 2024 року - проведення Всеукраїнської декади екологічної освіти (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 07 - 09 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (очно або дистанційно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** 03 - 20 червня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнської олімпіади випускного шкільного дослідництва (учнівських дослідницьких проєктів) (заочно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» у 2024 році (очно або онлайн) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


Інтегрований урок української мови/музичного мистецтва у контексті натхнення красою природи, розвитку творчих здібностей учнів, біологізації та екологізації національної освіти

Чи кожна людина вміє бачити красу світу й отримувати від цього натхнення? Що означає вислів «краса душі»? Чи знаєте ви, що природа – найунікальніший композитор? Відповіді на всі ці та інші запитання семикласники Вільховецької ЗОШ І-ІІІ ст. імені педагога-натураліста Федора Степановича Бацури, що на Хмельниччині, отримали на інтегрованому уроці (українська література/музичне мистецтво), аналізуючи поезію Ліни Костенко «Дощ полив…», «Поет природний, як природа»…

За задумом вчителя цей меседж видатної сучасної української поетеси став епіграфом уроку, який проводився на базі кабінету біології в перший день весни – 1 березня, а «Вальс дощу» Фредеріка Шопена – це були не просто ліричні хвилини насолоджування учнів  творчістю геніального композитора зі світовим ім’ям, а асоціативне осмислення неповторних чаруючих мелодій, подарованих людству природою, творчим натхненням та видатним талантом музиканта… Літній теплий дощ звучить як тихе лагідне стаккато, злива – фортісімо, шелест листя і гомін вітрів у гіллі дерев – піаніссімо. З перших хвилин уроку вчитель Ніна Іванівна Боднар яскраво й змістовно розповіла учням про те, як людське почуття Любові до її величності природи рідного краю переростає у натхнення й процес творчості, коли хвилини естетичної насолоди наповнюються глибоким творчим змістом і дарують слова з красивими епітетами, метафорами й порівняннями: сад стає парасолькою, з’являється «квасолька» корів і настає «полив’яний» день. В процесі уроку учні сформували щоденник подвійних нотаток, у якому відобразили свої емоції та бачення художнього навантаження рядків поезії; виконали дослідницьку роботу, провівши мистецькі паралелі (література – музика – живопис). Для допитливих школярів особливо цікавою стала сторінка «Цікаві факти про дощ», яка супроводжувалася бесідою з цікавими запитаннями, змістовними відповідями про природу дощу, як природного явища, часто очікуваного й обожнюваного нашими предками, з’ясуванням важливості його благотворних впливів на довкілля і роль у літературній та музичній творчості й процесах життєдіяльності людей. Весь інтегрований урок української мови/музичного мистецтва пройшов у контексті натхнення красою природи, літературною і музичною творчістю, розвитку творчих здібностей учнів, реалізації завдань біологізації та екологізації освіти в сучасному навчальному закладі. Урок, проведений вчителем на високому інформаційно-методичному та навчально-виховному рівні у присутності колег, допоміг учням зрозуміти, що природа – це казка, яку треба читати серцем та оберігати. Тільки треба частіше з нею говорити, чи інколи разом помовчати й уважно послухати. І тоді кожен з нас зможе сповна насолодитися її звуками, що стають музикою нашої душі.

За інформаційними матеріалами Тетяни Бенчарської, педагога-організатора Вільховецької ЗОШ І-ІІІ ст. імені Ф.С.Бацури та сайту «Юннати Хмельниччини».

 

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар