Інтегрований урок української мови/музичного мистецтва у контексті натхнення красою природи, розвитку творчих здібностей учнів, біологізації та екологізації національної освіти | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** липень – серпень 2024 р. - Всеукраїнський огляд на тему «Наші практичні природоохоронні дії в цифрах» у форматі дашборд (заочно) *** 27 - 29 cерпня 2024 року - Всеукраїнський навичковий форум «Юні нобеліанти» (очно) *** 28 - 29 cерпня 2024 року - Всеукраїнська науково-педагогічна конференція «Сучасні тенденції підвищення якості освіти» (Profi NENC) (очно) *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу з флористики та фітодизайну (очно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» у 2024 році (очно або онлайн) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського зльоту учнівських виробничих бригад, трудових аграрних об’єднань закладів загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної освіти (змішаний формат) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 жовтня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський конкурс «Чарівний акваріум в культурі українця» (заочно) *** до 10 листопада 2024 року - подаються конкурсні роботи на Всеукраїнський конкурс «Дідух – оберіг українського народу» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 30 листопада - 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «День юного натураліста» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


Інтегрований урок української мови/музичного мистецтва у контексті натхнення красою природи, розвитку творчих здібностей учнів, біологізації та екологізації національної освіти

Чи кожна людина вміє бачити красу світу й отримувати від цього натхнення? Що означає вислів «краса душі»? Чи знаєте ви, що природа – найунікальніший композитор? Відповіді на всі ці та інші запитання семикласники Вільховецької ЗОШ І-ІІІ ст. імені педагога-натураліста Федора Степановича Бацури, що на Хмельниччині, отримали на інтегрованому уроці (українська література/музичне мистецтво), аналізуючи поезію Ліни Костенко «Дощ полив…», «Поет природний, як природа»…

За задумом вчителя цей меседж видатної сучасної української поетеси став епіграфом уроку, який проводився на базі кабінету біології в перший день весни – 1 березня, а «Вальс дощу» Фредеріка Шопена – це були не просто ліричні хвилини насолоджування учнів  творчістю геніального композитора зі світовим ім’ям, а асоціативне осмислення неповторних чаруючих мелодій, подарованих людству природою, творчим натхненням та видатним талантом музиканта… Літній теплий дощ звучить як тихе лагідне стаккато, злива – фортісімо, шелест листя і гомін вітрів у гіллі дерев – піаніссімо. З перших хвилин уроку вчитель Ніна Іванівна Боднар яскраво й змістовно розповіла учням про те, як людське почуття Любові до її величності природи рідного краю переростає у натхнення й процес творчості, коли хвилини естетичної насолоди наповнюються глибоким творчим змістом і дарують слова з красивими епітетами, метафорами й порівняннями: сад стає парасолькою, з’являється «квасолька» корів і настає «полив’яний» день. В процесі уроку учні сформували щоденник подвійних нотаток, у якому відобразили свої емоції та бачення художнього навантаження рядків поезії; виконали дослідницьку роботу, провівши мистецькі паралелі (література – музика – живопис). Для допитливих школярів особливо цікавою стала сторінка «Цікаві факти про дощ», яка супроводжувалася бесідою з цікавими запитаннями, змістовними відповідями про природу дощу, як природного явища, часто очікуваного й обожнюваного нашими предками, з’ясуванням важливості його благотворних впливів на довкілля і роль у літературній та музичній творчості й процесах життєдіяльності людей. Весь інтегрований урок української мови/музичного мистецтва пройшов у контексті натхнення красою природи, літературною і музичною творчістю, розвитку творчих здібностей учнів, реалізації завдань біологізації та екологізації освіти в сучасному навчальному закладі. Урок, проведений вчителем на високому інформаційно-методичному та навчально-виховному рівні у присутності колег, допоміг учням зрозуміти, що природа – це казка, яку треба читати серцем та оберігати. Тільки треба частіше з нею говорити, чи інколи разом помовчати й уважно послухати. І тоді кожен з нас зможе сповна насолодитися її звуками, що стають музикою нашої душі.

За інформаційними матеріалами Тетяни Бенчарської, педагога-організатора Вільховецької ЗОШ І-ІІІ ст. імені Ф.С.Бацури та сайту «Юннати Хмельниччини».

 

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар



  • ngopibet
  • turbox1000
  • scatter hitam
  • pepe77
  • rp888
  • pepe77
  • slot pulsa
  • scatter hitam
  • 77rabit
  • kelanabet
  • dewa288
  • robopragma
  • wdbos
  • kelanabet