Інтегрований урок української мови/музичного мистецтва у контексті натхнення красою природи, розвитку творчих здібностей учнів, біологізації та екологізації національної освіти | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** до 14 квітня 2025 року - триває подання заявки на участь у VІІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** до 15 квітня 2025 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «День зустрічі птахів» (заочно) *** 15 - 17 квітня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу молодіжних проєктів з енергоефективності «Енергія і середовище»(очно) *** 15 - 17 квітня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу "Юний селекціонер і генетик" (змішаний формат) *** 26 - 28 квітня 2025 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» у 2025 році (очно) *** 29 квітня - 01 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** з вересня 2024 року по травень 2025 року - Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2024/2025 навчальному році (дистанційно) *** з 15 січня по 25 травня 2025 року - триває участь у Всеукраїнському освітньому проєкті «Хочу стати полярником» (змішаний формат) *** з лютого по травень 2025 року - триває науково-освітній проєкт «Арт-простір допитливого природознавця» у 2024/2025 навчальному році (заочно) *** 13 - 15 травня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 13 - 15 травня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу з квітникарства та ландшафтного дизайну «Квітуча Україна» (змішаний формат) *** 15 - 30 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** до 20 травня 2025 року - надсилаються роботи на Всеукраїнський конкурс святкового короваю «100 років НЕНЦ – епоха натуралістів» (заочно) *** 20 - 22 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 11 - 12 червня 2025 року - Арт-виставка горщечкових рослин до відзначення 100-річчя НЕНЦ МОН України (очно) *** червень 2025 року - Віртуальний фестиваль "Музика в природі" *** до 15 листопада 2025 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року 2025 - Крутиголовка» (заочно) *** до 20 листопада 2025 року - подання конкурсних робіт на Всеукраїнський художній конкурс «Календар GLOBE 2026» (заочно) *** до 20 листопада 2025 року - триває подання заявки на участь у Всеукраїнському конкурсі «Дитячий міні-город: від насінини до плодів» (заочно) *** до 30 листопада 2025 року - триває подання матеріалів на участь в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2025 році (заочно) *** грудень 2025 року - ІІ етап Всеукраїнського конкурсу проєктів озеленення «Культура домівки» (заочно) ***


Інтегрований урок української мови/музичного мистецтва у контексті натхнення красою природи, розвитку творчих здібностей учнів, біологізації та екологізації національної освіти

Чи кожна людина вміє бачити красу світу й отримувати від цього натхнення? Що означає вислів «краса душі»? Чи знаєте ви, що природа – найунікальніший композитор? Відповіді на всі ці та інші запитання семикласники Вільховецької ЗОШ І-ІІІ ст. імені педагога-натураліста Федора Степановича Бацури, що на Хмельниччині, отримали на інтегрованому уроці (українська література/музичне мистецтво), аналізуючи поезію Ліни Костенко «Дощ полив…», «Поет природний, як природа»…

За задумом вчителя цей меседж видатної сучасної української поетеси став епіграфом уроку, який проводився на базі кабінету біології в перший день весни – 1 березня, а «Вальс дощу» Фредеріка Шопена – це були не просто ліричні хвилини насолоджування учнів  творчістю геніального композитора зі світовим ім’ям, а асоціативне осмислення неповторних чаруючих мелодій, подарованих людству природою, творчим натхненням та видатним талантом музиканта… Літній теплий дощ звучить як тихе лагідне стаккато, злива – фортісімо, шелест листя і гомін вітрів у гіллі дерев – піаніссімо. З перших хвилин уроку вчитель Ніна Іванівна Боднар яскраво й змістовно розповіла учням про те, як людське почуття Любові до її величності природи рідного краю переростає у натхнення й процес творчості, коли хвилини естетичної насолоди наповнюються глибоким творчим змістом і дарують слова з красивими епітетами, метафорами й порівняннями: сад стає парасолькою, з’являється «квасолька» корів і настає «полив’яний» день. В процесі уроку учні сформували щоденник подвійних нотаток, у якому відобразили свої емоції та бачення художнього навантаження рядків поезії; виконали дослідницьку роботу, провівши мистецькі паралелі (література – музика – живопис). Для допитливих школярів особливо цікавою стала сторінка «Цікаві факти про дощ», яка супроводжувалася бесідою з цікавими запитаннями, змістовними відповідями про природу дощу, як природного явища, часто очікуваного й обожнюваного нашими предками, з’ясуванням важливості його благотворних впливів на довкілля і роль у літературній та музичній творчості й процесах життєдіяльності людей. Весь інтегрований урок української мови/музичного мистецтва пройшов у контексті натхнення красою природи, літературною і музичною творчістю, розвитку творчих здібностей учнів, реалізації завдань біологізації та екологізації освіти в сучасному навчальному закладі. Урок, проведений вчителем на високому інформаційно-методичному та навчально-виховному рівні у присутності колег, допоміг учням зрозуміти, що природа – це казка, яку треба читати серцем та оберігати. Тільки треба частіше з нею говорити, чи інколи разом помовчати й уважно послухати. І тоді кожен з нас зможе сповна насолодитися її звуками, що стають музикою нашої душі.

За інформаційними матеріалами Тетяни Бенчарської, педагога-організатора Вільховецької ЗОШ І-ІІІ ст. імені Ф.С.Бацури та сайту «Юннати Хмельниччини».

 

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар



APServer