Ще одна «Педагогічна гутірка» пройшла в Чернівецькому обласному центрі еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді. Цього разу педагоги-позашкільники, асистенти вчителів та практичні психологи «гутарили»-обговорювали проблеми створення інклюзивного середовища в закладах позашкільної освіти, обмінювались досвідом роботи та визначили подальші напрямки співпраці.
Чернівецький обласний центр еколого-натуралістичної творчості, в рамках проєкту «Всі діти рівні», працює з дітьми з особливими освітніми потребами вже кілька років, маючи досвід співпраці зі спеціальними загальноосвітніми школами, обласним навчально-реабілітаційним центром. Для роботи зі здобувачами освіти цих закладів напрацьовані авторські навчальні програми гуртків: «Екогармонія» (О.Заслонкіна, практичний психолог, керівник гуртків) та «Зоосвіт» (С. Богачук, методист, керівник гуртків).
Цьогоріч відкрили інклюзивну групу на базі закладу в гуртку «Планета Еко» (керівник гуртка, заступник директора з навчальної роботи Л. Черлінка).
Для роботи з дітками з особливими освітніми потребами та їх відпочинку у Центрі вже створені локації для розвитку сенсорних систем дитини (слуху, зору, нюху, смаку, дотику) – сенсорна стежина та «Садочок запахів», контактний зоомайданчик пам’яті Василя Аксенина, куточки релаксації та інші зони.
З особливостями організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, реалізацією та моделлю інклюзивного освітнього простору, нормативною документацією, складанням індивідуальної програми розвитку здобувача позашкільної освіти, учасників зібрання ознайомили фахівці ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти ІППО ЧО Марина Анатійчук та Світлана Коміссарова. З вітальним словом до учасників гутірки звернулась Оксана Гринюк, начальник відділу інклюзивної, спеціальної, позашкільної освіти та виховної роботи Департаменту освіти і науки ЧОДА.
Під час обговорення проблеми інклюзії, учасники «Педагогічної гутірки» відмітили широкі можливості позашкілля, і саме еколого-натуралістичного напрямку, в соціалізації дітей з особливими освітніми потребами та розширенні їх життєвого простору; потребу в розвитку та адаптації навчально-матеріальної бази для здійснення інклюзивного освітнього процесу; налагодження партнерський відносин із закладами освіти, батьками та громадськістю.