23 травня 2022 року на платформі Meet відбулося онлайн-засідання методичного об’єднання керівників гуртків відділу біології та валеології на тему «Впровадження інтерактивних та інформаційно-комп’ютерних технологій на заняттях гуртків еколого-натуралістичного напряму».
Розглядалися питання:
- Використання інформаційно-комп’ютерних технологій на заняттях гуртків «Основи біології» та «Основи валеології».
- Використання веб-квестів у позашкільній освіті.
- Сучасні підходи до використання інформаційно-комунікаційних технологій на заняттях гуртка «Юні акваріумісти».
ВЛАСИК Алла, завідувач відділу біології та валеології, акцентувала увагу на тому, що керівники гуртків повинні бути в постійному пошуку нових способів надання знань, творчо підходити до організації освітнього процесу, навчати вихованця навичкам аналізу отриманих відомостей, умінню шукати і знаходити необхідні знання різними способами та з різних джерел, синтезувати їх та створювати нові. Суспільство потребує нового педагога, що вміє вчитися сам і усвідомлює необхідність вчитися постійно, здатний реагувати на вимоги часу та відповідати на них, орієнтований не на передачу знань вихованцям, а на навчання способам їх отримання, володіє інноваційними інформаційно- комунікаційними технологіями (ІКТ). Важливого значення набуває проблема професійного самовдосконалення педагога шляхом цілеспрямованої самоосвітньої діяльності. Розв’язати цю проблему допоможе використання інформаційно-комунікаційних технологій з метою професійного зростання, формування у педагога прагнення до самовдосконалення, саморозвитку та самореалізації.
БОБРОВСЬКА Валентина, керівник гуртка, розповіла про використання інформаційно-комп’ютерних технологій на заняттях гуртків «Основи біології» та «Основи валеології». Існують різноманітні способи застосування засобів мультимедіа в позашкільному освітньому процесі:
– розробка ситуаційно-рольових та інтелектуальних ігор з використанням штучного інтелекту;
– моделювання процесів і явищ;
– забезпечення дистанційної форми навчання;
– проведення інтерактивних освітніх телеконференцій;
– створення і підтримка сайтів закладів позашкільної освіти;
– створення презентацій навчального матеріалу;
– здійснення проєктної і дослідницької діяльності вихованців гуртків.
ЛУЦИШИН Світлана, керівник гуртка, розповіла про використання веб-квестів на заняттях гуртків для дітей дошкільного віку. Робота вихованців в такому варіанті проєктної діяльності, як веб-квест, урізноманітнює освітній процес, робить його живим і цікавим.
На завершення засідання методичного об’єднання педагоги відділу біології та валеології обмінялись думками, намітили плани на подальше проведення методичних об’єднань та підвели підсумки роботи.