Юннати вивчали рослинний і тваринний світ приміського лісу під час навчально-польової практики | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** до 27 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський заочний конкурс робіт юних фотоаматорів «Моя країна – Україна!» (заочно) *** 14 - 16 січня 2025 року - фінал Всеукраїнського турніру юних біологів «Neobio» (дистанційно, онлайн) *** до 20 січня 2025 року - триває реєстрація на науково-технічний конкурс «Eкo-Техно Україна» у 2024-2025 навчальному році (дистанційно) *** до 22 січня 2025 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнську виставку-конкурс «Український сувенір» (дистанційно) *** 28 - 30 січня 2025 року - фінал Всеукраїнського турніру юних хіміків імені академіка В. В. Скопенка (дистанційно, онлайн) *** 05 - 07 лютого 2025 року - фінал Всеукраїнського чеппіонату з інформаційних технологій «Екософт» (очно) *** 18 - 19 березня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста – 2025» (заочно) *** до 14 квітня 2025 року - триває подання заявки на участь у VІІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** квітень 2025 року - ІІ етап Всеукраїнського конкурсу проєктів озеленення «Культура домівки» (заочно) *** з вересня 2024 року по травень 2025 року - Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2024/2025 навчальному році (дистанційно) ***


Юннати вивчали рослинний і тваринний світ приміського лісу під час навчально-польової практики

Коли дитина отримує задоволення від спостереження за живим світом, коли їй цікаво, позитивні емоції в неї пов’язані з природою, то їй не буде байдуже доля довкілля, вона буде любити і охороняти природу. І цю любов потрібно прищеплювати з дитинства, під час екскурсій в природу, спостережень за живими об’єктами, залучаючи молодь до природоохоронної роботи.

Днями педагоги Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді разом з юннатами та дітьми з вимушено переселених областей провели екскурсію у ліс мікрорайону „Шахта”. Метою екскурсії було ознайомлення дітей з лісоутворюючими породами згаданої місцевості та спостереження і вивчення птахів лісу.

Зі вступною бесідою про правила поведінки у лісі виступив перед юннатами директор ЗОЕНЦ Олександр Геревич. Він зазначив, що триває сезон тиші, саме у цю пору пташки виводять своїх пташенят, тому не можна галасувати. Також не бажано зривати рослини для гербарію, збирати комах для колекції. Натомість краще фотографувати ті об’єкти, що нас зацікавили, оскільки ми є охоронцями природи.

Юліанна Курак, керівниця гуртка „Юні лісівники”, ознайомила юннатів із основними лісоутворюючими породами карпатських лісів. Педагогиня відмітила, що на цій території поширені дубово-букові ліси, з домішкою сосни. Піднімаючись вгору стежкою, вихованці ретельно роздивлялися навколо і наввипередки називали рослини, які їм зустрічалися на шляху, а саме: барвінок, анемона, герань, плющ, ожина, ліщина, бузина, глід, осика, дуб звичайний, дуб червоний, бук, граб, сосна.

Одразу, зайшовши у ліс, діти мали змогу поринути і у світ птахів. Вони зустріли дрозда чорного, синицю велику, дятла строкатого, сороку. Цих птахів вони відразу впізнали, оскільки раніше на заняттях вивчали та вели за ними спостереження. Пересуваючись лісосмугою, юні бьордвочери зустріли невідомого їм птаха, за допомогою визначника „Птахи фауни України” визначили, що це сойка звичайна – лісовий птах, якого легко впізнати за блакитним „дзеркальцем” на крилі. До речі, сойка, ховаючи на зиму запаси жолудів, сприяє „посадці” дубових лісів.

Юннати закріпили свої знання про птахів під час ігор „Назви птаха”, „Хто я?” та розв’язуючи кросворди і ребуси. Учасники екскурсії дізналися багато нової інформації про різноманітних пернатих, що мешкають в приміському лісі, особливості їхньої поведінки, харчування, отримали багато цікавої та корисної інформації про їх спосіб життя.

Дійшовши до галявини, юні ентомологи зайнялися пошуковою роботою. Спеціальні скляночки для досліджень швидко наповнювалися цікавими експонатами: коник стрибунець, велика жужелиця, сонечко семикрапкове, мураха, метелики волове око, строкатка несправжня чорновуса, сонцевик павиче око. Натомість комах, що жаляться, розглядали на відстані: бджола медоносна, джміль, оса звичайна.

Звичайно, під час перебування в лісі ми намагалися не залишати слідів своєї діяльності, а також прибрали від сміття галявину, на якій проводили спостереження.

Цікавою і насиченою видалася екскурсія у ліс. Діти були в захваті від побаченого, багато фотографували, розглядали птахів у бінокль. Бьордвочінг – це поєднання спостереження та вивчення птахів за допомогою фотоапарата. Іноді дуже корисно відірвати свою увагу від телефонів і просто поспостерігати за світом птахів. Адже спостереження за птахами – захоплююча справа, яка допоможе дітям зрозуміти, який різноманітний світ птахів їх оточує!

Оксана СТРІЧКО, методистка відділу екології та природоохоронної роботи ЗОЕНЦ;

Ольга ВЕЛИЧКАНИЧ, завідувачка відділу біології та дослідницько-експериментальної роботи ЗОЕНЦ

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар



  • ngopibet
  • dewa288 rejekibet 11wbet login rp888 login rp777 login 66kbet B200M raja111 raja111 slot pulsa pansos4d d200m rp8888 b200m 11wbet