Юннати вивчали рослинний і тваринний світ приміського лісу під час навчально-польової практики | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** квітень-листопад 2024 року - триває оформлення дослідження щодо цвітіння води, документування і підготовка відеоматеріалу та реєстрація в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2024 році (заочно) 16-18 квітня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище» (очно) *** до 20 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський конкурс «День зустрічі птахів» (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 07 - 09 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів еколого-натуралістичного напряму (очно або дистанційно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** 24 - 26 вересня 2024 року - фінал Всеукраїнського екологічного конкурсу «Eco-Hackathon» у 2024 році (очно або онлайн) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


Юннати вивчали рослинний і тваринний світ приміського лісу під час навчально-польової практики

Коли дитина отримує задоволення від спостереження за живим світом, коли їй цікаво, позитивні емоції в неї пов’язані з природою, то їй не буде байдуже доля довкілля, вона буде любити і охороняти природу. І цю любов потрібно прищеплювати з дитинства, під час екскурсій в природу, спостережень за живими об’єктами, залучаючи молодь до природоохоронної роботи.

Днями педагоги Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді разом з юннатами та дітьми з вимушено переселених областей провели екскурсію у ліс мікрорайону „Шахта”. Метою екскурсії було ознайомлення дітей з лісоутворюючими породами згаданої місцевості та спостереження і вивчення птахів лісу.

Зі вступною бесідою про правила поведінки у лісі виступив перед юннатами директор ЗОЕНЦ Олександр Геревич. Він зазначив, що триває сезон тиші, саме у цю пору пташки виводять своїх пташенят, тому не можна галасувати. Також не бажано зривати рослини для гербарію, збирати комах для колекції. Натомість краще фотографувати ті об’єкти, що нас зацікавили, оскільки ми є охоронцями природи.

Юліанна Курак, керівниця гуртка „Юні лісівники”, ознайомила юннатів із основними лісоутворюючими породами карпатських лісів. Педагогиня відмітила, що на цій території поширені дубово-букові ліси, з домішкою сосни. Піднімаючись вгору стежкою, вихованці ретельно роздивлялися навколо і наввипередки називали рослини, які їм зустрічалися на шляху, а саме: барвінок, анемона, герань, плющ, ожина, ліщина, бузина, глід, осика, дуб звичайний, дуб червоний, бук, граб, сосна.

Одразу, зайшовши у ліс, діти мали змогу поринути і у світ птахів. Вони зустріли дрозда чорного, синицю велику, дятла строкатого, сороку. Цих птахів вони відразу впізнали, оскільки раніше на заняттях вивчали та вели за ними спостереження. Пересуваючись лісосмугою, юні бьордвочери зустріли невідомого їм птаха, за допомогою визначника „Птахи фауни України” визначили, що це сойка звичайна – лісовий птах, якого легко впізнати за блакитним „дзеркальцем” на крилі. До речі, сойка, ховаючи на зиму запаси жолудів, сприяє „посадці” дубових лісів.

Юннати закріпили свої знання про птахів під час ігор „Назви птаха”, „Хто я?” та розв’язуючи кросворди і ребуси. Учасники екскурсії дізналися багато нової інформації про різноманітних пернатих, що мешкають в приміському лісі, особливості їхньої поведінки, харчування, отримали багато цікавої та корисної інформації про їх спосіб життя.

Дійшовши до галявини, юні ентомологи зайнялися пошуковою роботою. Спеціальні скляночки для досліджень швидко наповнювалися цікавими експонатами: коник стрибунець, велика жужелиця, сонечко семикрапкове, мураха, метелики волове око, строкатка несправжня чорновуса, сонцевик павиче око. Натомість комах, що жаляться, розглядали на відстані: бджола медоносна, джміль, оса звичайна.

Звичайно, під час перебування в лісі ми намагалися не залишати слідів своєї діяльності, а також прибрали від сміття галявину, на якій проводили спостереження.

Цікавою і насиченою видалася екскурсія у ліс. Діти були в захваті від побаченого, багато фотографували, розглядали птахів у бінокль. Бьордвочінг – це поєднання спостереження та вивчення птахів за допомогою фотоапарата. Іноді дуже корисно відірвати свою увагу від телефонів і просто поспостерігати за світом птахів. Адже спостереження за птахами – захоплююча справа, яка допоможе дітям зрозуміти, який різноманітний світ птахів їх оточує!

Оксана СТРІЧКО, методистка відділу екології та природоохоронної роботи ЗОЕНЦ;

Ольга ВЕЛИЧКАНИЧ, завідувачка відділу біології та дослідницько-експериментальної роботи ЗОЕНЦ

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар