Юннати вивчали рослинний і тваринний світ приміського лісу під час навчально-польової практики | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** до 14 квітня 2025 року - триває подання заявки на участь у VІІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** до 15 квітня 2025 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «День зустрічі птахів» (заочно) *** 15 - 17 квітня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу молодіжних проєктів з енергоефективності «Енергія і середовище»(очно) *** 15 - 17 квітня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу "Юний селекціонер і генетик" (змішаний формат) *** 26 - 28 квітня 2025 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» у 2025 році (очно) *** 29 квітня - 01 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** з вересня 2024 року по травень 2025 року - Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2024/2025 навчальному році (дистанційно) *** з 15 січня по 25 травня 2025 року - триває участь у Всеукраїнському освітньому проєкті «Хочу стати полярником» (змішаний формат) *** з лютого по травень 2025 року - триває науково-освітній проєкт «Арт-простір допитливого природознавця» у 2024/2025 навчальному році (заочно) *** 13 - 15 травня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 13 - 15 травня 2025 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу з квітникарства та ландшафтного дизайну «Квітуча Україна» (змішаний формат) *** 15 - 30 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** до 20 травня 2025 року - надсилаються роботи на Всеукраїнський конкурс святкового короваю «100 років НЕНЦ – епоха натуралістів» (заочно) *** 20 - 22 травня 2025 року - фінал Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 11 - 12 червня 2025 року - Арт-виставка горщечкових рослин до відзначення 100-річчя НЕНЦ МОН України (очно) *** червень 2025 року - Віртуальний фестиваль "Музика в природі" *** до 15 листопада 2025 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року 2025 - Крутиголовка» (заочно) *** до 20 листопада 2025 року - подання конкурсних робіт на Всеукраїнський художній конкурс «Календар GLOBE 2026» (заочно) *** до 20 листопада 2025 року - триває подання заявки на участь у Всеукраїнському конкурсі «Дитячий міні-город: від насінини до плодів» (заочно) *** до 30 листопада 2025 року - триває подання матеріалів на участь в науково-освітньому проєкті «Вчителі та учні досліджують явище цвітіння водойм в Україні» у 2025 році (заочно) *** грудень 2025 року - ІІ етап Всеукраїнського конкурсу проєктів озеленення «Культура домівки» (заочно) ***


Юннати вивчали рослинний і тваринний світ приміського лісу під час навчально-польової практики

Коли дитина отримує задоволення від спостереження за живим світом, коли їй цікаво, позитивні емоції в неї пов’язані з природою, то їй не буде байдуже доля довкілля, вона буде любити і охороняти природу. І цю любов потрібно прищеплювати з дитинства, під час екскурсій в природу, спостережень за живими об’єктами, залучаючи молодь до природоохоронної роботи.

Днями педагоги Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді разом з юннатами та дітьми з вимушено переселених областей провели екскурсію у ліс мікрорайону „Шахта”. Метою екскурсії було ознайомлення дітей з лісоутворюючими породами згаданої місцевості та спостереження і вивчення птахів лісу.

Зі вступною бесідою про правила поведінки у лісі виступив перед юннатами директор ЗОЕНЦ Олександр Геревич. Він зазначив, що триває сезон тиші, саме у цю пору пташки виводять своїх пташенят, тому не можна галасувати. Також не бажано зривати рослини для гербарію, збирати комах для колекції. Натомість краще фотографувати ті об’єкти, що нас зацікавили, оскільки ми є охоронцями природи.

Юліанна Курак, керівниця гуртка „Юні лісівники”, ознайомила юннатів із основними лісоутворюючими породами карпатських лісів. Педагогиня відмітила, що на цій території поширені дубово-букові ліси, з домішкою сосни. Піднімаючись вгору стежкою, вихованці ретельно роздивлялися навколо і наввипередки називали рослини, які їм зустрічалися на шляху, а саме: барвінок, анемона, герань, плющ, ожина, ліщина, бузина, глід, осика, дуб звичайний, дуб червоний, бук, граб, сосна.

Одразу, зайшовши у ліс, діти мали змогу поринути і у світ птахів. Вони зустріли дрозда чорного, синицю велику, дятла строкатого, сороку. Цих птахів вони відразу впізнали, оскільки раніше на заняттях вивчали та вели за ними спостереження. Пересуваючись лісосмугою, юні бьордвочери зустріли невідомого їм птаха, за допомогою визначника „Птахи фауни України” визначили, що це сойка звичайна – лісовий птах, якого легко впізнати за блакитним „дзеркальцем” на крилі. До речі, сойка, ховаючи на зиму запаси жолудів, сприяє „посадці” дубових лісів.

Юннати закріпили свої знання про птахів під час ігор „Назви птаха”, „Хто я?” та розв’язуючи кросворди і ребуси. Учасники екскурсії дізналися багато нової інформації про різноманітних пернатих, що мешкають в приміському лісі, особливості їхньої поведінки, харчування, отримали багато цікавої та корисної інформації про їх спосіб життя.

Дійшовши до галявини, юні ентомологи зайнялися пошуковою роботою. Спеціальні скляночки для досліджень швидко наповнювалися цікавими експонатами: коник стрибунець, велика жужелиця, сонечко семикрапкове, мураха, метелики волове око, строкатка несправжня чорновуса, сонцевик павиче око. Натомість комах, що жаляться, розглядали на відстані: бджола медоносна, джміль, оса звичайна.

Звичайно, під час перебування в лісі ми намагалися не залишати слідів своєї діяльності, а також прибрали від сміття галявину, на якій проводили спостереження.

Цікавою і насиченою видалася екскурсія у ліс. Діти були в захваті від побаченого, багато фотографували, розглядали птахів у бінокль. Бьордвочінг – це поєднання спостереження та вивчення птахів за допомогою фотоапарата. Іноді дуже корисно відірвати свою увагу від телефонів і просто поспостерігати за світом птахів. Адже спостереження за птахами – захоплююча справа, яка допоможе дітям зрозуміти, який різноманітний світ птахів їх оточує!

Оксана СТРІЧКО, методистка відділу екології та природоохоронної роботи ЗОЕНЦ;

Ольга ВЕЛИЧКАНИЧ, завідувачка відділу біології та дослідницько-експериментальної роботи ЗОЕНЦ

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар



APServer