ЯК КАЛЕЙДОСКОП ДОПОМІГ ПОБАЧИТИ КИЇВ
Мабуть, кожен з нас тримав у руках дитячий калейдоскоп, захоплено роздивлявся
його таємничо-мінливі візерунки. І лише дев’ятикласниця з Запоріжжя Ганна Бахаєва, заглядаючи в чарівне віконце, змогла піднятись над грою до спостережень і узагальнень, які відкрили їй дорогу в Київ.
– Багатьом дітям, – каже вона, – бракує уваги, зате гіперактивність хлюпає аж через край. В майбутньому це може негативно позначитись на здоров’ї. Врівноважити таких дітей може звичайний іграшковий калейдоскоп. Дивлячись у нього, хлопчик чи дівчинка заспокоюються, стають врівноваженими. Ця тема й стала предметом мого наукового дослідження.
Свою роботу Ганна представила на Всеукраїнський конкурс юних раціоналізаторів та винахідників «Природа – людина -виробництво – екологія», який нещодавно проходив на базі Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді. Свої проекти захищали шістдесят учасників з вісімнадцяти регіонів. Найбільше з Донецької, Одеської, Запорізької областей. Розглядались дослідження з біології, екології, фізики, хімії, медицини, сільського господарства.
Конкурс проводився за підтримки НАН України, Державного департаменту інтелектуальної власності МОН, Державного підприємства «Український інститут промислової власності» та Українського центру інноватики та патентно-інформаційних послуг. Його мета – заохочення обдарованої молоді, підготовка її до активної участі в сучасному науково-технічному прогресі, задоволення потреб школярів у професійному самовизначенні.
– Були часи, – ділиться думками керівник технічних гуртків Чортківського районного центру науково-технічної творчості і дозвілля учнівської молоді Тернопільської області Богдан Хаба, – коли через фінансову кризу всеукраїнські конкурси не проводились. Це негативно вплинуло на роботу гуртків на місцях, їхнє відновлення стало стимулом для заохочення школярів. Адже діти приїздять сюди і себе показати, і досвідом обмінятися. Дуже добре, що окремо визначаються гуртківці, які займаються технічною творчістю. Доходило до того, що всі хотіли бути перукарями і юристами, а інженерно-технічні спеціальності вважали непрестижними. Всеукраїнський конкурс активізував інтерес школярів саме до виробничих професій.
Експерти вислухали всіх конкурсантів, усебічно оцінили їхню працю, визначили переможців, яким вручили грамоти і подарунки. Але й переможених не було. Бо всі учасники конкурсу збагатились досвідом, познайомилися з новими друзями, загорілись бажанням поглиблювати свої знання.
Сторінку підготував Микола ПЕТРУШЕНКО, «Урядовий кур’єр»