Всеукраїнський чемпіонат з інформаційних технологій “Екософт”
Офіційна сторінка Екософту та Інфоматриксу
Всеукраїнський чемпіонат з інформаційних технологій “Екософт” бере свій початок з 2001 року. Перше змагання було організовано у 2002 році. Від того часу, за ліком, відбулось понад двадцять конкурсних змагань. З перших років розкручування Чемпіонату, в ньому було закладено кілька особливостей:
– широкий віковій спектр учасників для можливості молодим вчаться у старших, більш досвідчених;
– пошук технічних та інформаційних партнерів з метою сприяння в організації і проведенні Чемпіонату, а також підтримки молодих розробників, чиї авторські рішення в сфері комп’ютерних технологій заслуговують уваги і визнані цікавими;
– перехід на спрощене подання заявки на відбори до змагання онлайн;
– етапність відборів;
– відкритість перебігу змагання для всіх і прозорість в оцінюванні.
У 2006 році, за рейтинговою системою, складеною Міністерством освіти і науки України, Чемпіонат «Екософт» визнаний одним з кращих масових заходів технічного характеру для учнівської молоді (друге місце).
То що ж таке Екософт? Всеукраїнський чемпіонат з інформаційних технологій “Екософт” – щорічне відкрите індивідуально-командне змагання учнів загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, студентів та аспірантів вищих навчальних закладів, а також молодих професійних розробників складових обчислювальних систем.
Завданням чемпіонату є:
виявлення та підтримка обдарованої молоді в галузі розробки програмного забезпечення, технічного устаткування та прикладних рішень для обчислювальних систем;
вивчення пріоритетних напрямів у розробці програмних засобів, попиту на них та пропозицій;
демонстрація технічних інноваційних рішень у галузі інформаційних технологій, розповсюдження авторського програмного продукту, конструкторських ідей тощо;
забезпечення всебічної адресної підтримки розробника складових обчислювальних систем.
Чемпіонат проводиться Міністерством освіти і науки України за підтримки провідних компаній, що розробляють апаратні засоби і програмне забезпечення, а також юридичних і фізичних осіб, які виступають спонсорами та партнерами.
Партнери чемпіонату (технічні та інформаційні) отримують статус генеральних координаторів і користуються максимальним сприянням з боку організаторів заходу, у тому числі для здійснення реклами власних продуктів.
Безпосереднє керівництво чемпіонатом здійснює Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді Міністерства освіти і науки України.
Офіційні реквізити Чемпіонату:
– емблема: “Екософтик” – графічне зображення кулеподібної істоти жовтого кольору, з блакитним капелюшком – дашком назад, у кросівках і чорних окулярах, яка тримає розкриту квітку, з комп’ютером на квітколожі;
– девіз: “Наука, природа, технології” – три відокремлених слова, розміщених уздовж вигнутих стрілок із зображенням колажів природничої та технічної тематики;
– вимпел: прапор синьо-жовтого кольору зі словами “ЕКОСОФТ” і “ECOSOFT” зеленого кольору, розташованими по колу, між якими розміщене графічне зображення земної
– знак: білий круг діаметром 3 і 5 см зі словами “ЕКОСОФТ” і “ECOSOFT” зеленого кольору, розташованими по колу, між якими розміщене графічне зображення земної кулі; по периметру круга – слова червоною фарбою “Всеукраїнський чемпіонат з інформаційних технологій”.
Категорії авторських розробок учасників представлені в сегменті:
Програмні засоби: ігрові, навчальні, прикладні, системні, інструментальні, анімаційні та спеціального призначення, а також Web-розробки.
Апаратні засоби: функціональні пристрої, моделі, макети або опис.
За наступним посиланням можна ознайомитись з резюме щодо представлення авторських розробок та віднесення їх до певних категорій.
Оцінює розробки учасників суддівська колегія, до складу якої входять фахівці в галузі інформаційних технологій, представники державних органів управління освітою, науково-педагогічні працівники закладів вищої і висококваліфіковані вчителі закладів загальної і професійної освіти, згодою наукові працівники профільних інститутів Національної академії наук України й Національної академії педагогічних наук України, представники технічних та інформаційних партнерів змагання, координатори громадських організацій та об’єднань, переможці і призери міжнародних змагань.
Підсумки підводяться серед конкурсантів окремо, відповідно до здобуття освіти: для дипломованих спеціалістів; студентів ЗВО III и IV рівнів акредитації; учнів закладів сфери профтехосвіти і студентів закладів вищої освіти I і ІІ рівнів акредитації, учнів закладів загальної середньої та позашкільної освіти. Віковий ценз учасників Чемпіонату складає 12-35 років.
Перемагають ті, чиї розробки наберуть найбільшу кількість балів за відповідними критеріями. Далі авторські розробки фіналістів Чемпіонату номінуються наступним чином:
“неординарна творча розробка”;
“стильність оформлення та якісний інтерфейс”;
“високий професійний рівень продукту”;
“максимальна функціональність продукту”;
“висока суспільно-корисна спрямованість”;
“краща розробка теми з екологічного спрямування”;
“юна надія” (для учасників віком до 15 років);
“приз спонсорських симпатій”.
Переможці та призери в кожній категорії нагороджуються Дипломами відповідного ступеня та призами від технічних та інформаційних партнерів змагання.
З 2009 року, у форматі Чемпіонату «Екософт», проводиться національний етап Міжнародного конкурсу комп’ютерних проектів INFOMATRIX. З ним до попередніх категорій розробок додались авторські програмі і апаратні рішення: «комп’ютерне мистецтво», «короткометражний фільм», «апаратне управління», «програмування», «роботи» (в різних модифікаціях), “популяризація науки”, “науковий проєкт”. Національний еколого-натуралістичний центр виступає єдиним афілійованим координатором даного змагання на національному рівні. Детально з перебігом та умовами проведення національного етапу Міжнародного конкурсу комп’ютерних проєктів INFOMATRIX можна ознайомитись на офіційній сторінці Інфоматриксу: INFOMATRIX.
З результатами участі українських розробників у Міжнародному конкурсі комп’ютерних проєктів “INFOMATRIX” різних років можна ознайомитись на сторінці: ЛАБОРАТОРІЯ ІНФОРМАТИКИ.