Участь юннатів Херсонщини в осінніх обліках птахів на базі Біосферного заповідника «Асканія-Нова» ім. Ф.Е.Фальц-Фейна | Національний еколого-натуралістичний центр *** Продовжується формування «Першого українського віртуального гербарію юного натураліста» *** Розпочато створення «Всеукраїнського методичного онлайн хабу» – систематизованого навігаційного онлайн сховища методичних матеріалів та рекомендацій *** 05-07 березня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю «В об’єктиві натураліста – 2024» (заочно) *** 13-15 березня 2024 року - фінальний етап ХХІІІ Всеукраїнського чемпіонату з інформаційних технологій «Екософт–2024» та ХV національний етап Міжнародного конкурсу комп’ютерних проєктів «INFOMATRIX-2024» (змішаний формат) *** до 31 березня - прийом робіт на Всеукраїнський конкурс «Кролик» (заочно) *** 25-28 березня 2024 року - Весняна сесія Природничої школи учнівської молоді у 2023/2024 навчальному році (дистанційно) *** до 1 квітня 2024 року - прийом робіт на Всеукраїнський родинний конкурс фотопрезентацій «Вишиванка – оберіг моєї родини» (заочно) *** до 1 квітня 2024 року - прийом робіт на Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка «Зоологічна галерея» (заочно) *** до 08 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на участь у VІІ Всеукраїнському конкурсі «Гуманне ставлення до тварин» (заочно) *** 09-11 квітня 2024 року - фінальний тур ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Юний селекціонер і генетик» (змішаний формат) *** 16-18 квітня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу молодіжних проектів з енергоефективності «Енергія і середовище» (очно) *** до 20 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський конкурс «День зустрічі птахів» (заочно) *** до 26 квітня 2024 року - надсилання конкурсних робіт на Всеукраїнський есе патріотично-громадянської тематики «Єднанням сильні!» (заочно) *** 27-29 квітня 2024 року - фінал Міжнародної екологічної олімпіади наукових проєктів з охорони довкілля «DreamECO» (змішаний формат) *** до 28 квітня 2024 року - подання матеріалів на проєкт «ЄНОТІК» (заочно) *** до 03 травня 2024 року - триває подання матеріалів на участь у Всеукраїнській кампанії «Історія моєї школи» (заочно) *** 15 - 30 травня 2024 року - фінал Всеукраїнського конкурсу «Парки – легені міст і сіл» (заочно) *** 21 - 23 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник» (очно) *** 22 - 24 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського конкурсу «Земля – наш спільний дім» (змішаний формат) *** 28 - 30 травня 2024 року - фінальний етап Всеукраїнського турніру з природничих дисциплін «NATURE» (очно) *** вересень 2023 року-травень 2024 року - триває Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Крок до знань» у 2023/2024 навчальному році (онлайн, дистанційно) *** серпень 2023 р. - липень 2024 р. - Рік клімату та вуглецевої кампанії (акція за міжнародною програмою GLOBE) (заочно) *** до 1 жовтня 2024 року - Надсилання фотоматеріалів до «Першого українського віртуального депозитарію-визначника юного натураліста» (заочно) *** до 15 листопада 2024 року - триває подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс «Птах року – 2024» (заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнський конкурс рукописів навчальної літератури та віртуальних освітніх ресурсів з еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти «Нове позашкілля»(заочно) *** до 10 грудня 2024 року - подання матеріалів на Всеукраїнську виставку видавничої продукції з позашкільної освіти (Заочні педагогічні читання «Позашкільна педагогіка»)(заочно)


Участь юннатів Херсонщини в осінніх обліках птахів на базі Біосферного заповідника «Асканія-Нова» ім. Ф.Е.Фальц-Фейна

З 20 по 21 жовтня 2017 року, з метою формування практичних навичок екологічних досліджень вихованців закладу, проведено експедиційний виїзд «Участь в осінніх обліках птахів на території Біосферного заповідника «Асканія-Нова» ім. Ф.Е.Фальц-Фейна». Учасниками експедиції стали вихованці гуртка «Основи науково-дослідницької діяльності» (керівник Мудрак Т.О.) – учні Херсонської гімназії №1 Херсонської міської ради та Херсонської спеціалізованої школи I-ІІІ ступенів №31 з поглибленим вивченням історії, права та іноземних мов.

Разом із Мезіновим Олександром Сергійовичем, завідувачем лабораторією збереження різноманіття диких тварин діти долучилися до орнітологічних обліків. В перший день діти були ознайомлені з технікою безпеки, методикою користування біноклями та методами обліків. Розпочалися дослідження на «Зміїній гірці» з підрахунку особин птахів, що перебували на відпочинку в загонах Великого Чапельського поду. За допомогою професійного обладнання дітям вдалося не лише подивиться на птахів, але й зробити їх збільшені фотографії (до речі, журавель сірий не підпускає людину ближче, ніж на 300 метрів). Нарахували 180 особин журавля сірого та близько 5 тис. особин огаря.

Продовжили обліки на другому єгерському посту, що розташований на межі Чапельського поду та буферної зони – полів із зерновими культурами. Кожні 10 хвилин заносили у таблиці кількість та види птахів, що вилітають або влітають в заповідник. Ближче до сходу сонця, гучний шум (курликання) сповістив про масове наближення зграй журавлів. Діти побачили, як з полів на ночівлю організовано, зграями від 10 до 300 особин, поверталися птахи. Це дійсно вражаюче та захоплююче видовище.

Огарі масово поверталися аж після сходу сонця. Ці червоні качки ночують на зовнішньому озері заповідника. Перш ніж сісти, зграї роблять декілька кругів над водою. Іноді, траплялося так, що птахів, що сідають настільки багато, що над озером кружляють зграї в декілька поверхів. Після цього, огарів на воді стільки, що практично не залишається вільного місця, озеро ніби вкривалося рудою «ковдрою».

Наступного дня діти долучилися до ранкових обліків. Спочатку масово, організованими зграями відлітали на поля огарі. Журавлі не поспішали – вони жваво «спілкувалися» в Чапельському поді, «з’ясовували стосунки», «виховували молодь», кружляли над степом. Лише згодом, невеликими групами від 2 до 20 особин ці величаві птахи відправлялися на денне годування в поля.

Під час спостережень за птахами увага дітей приверталася ще й на екологічні аспекти функціонування біосферного заповідника, що дозволяло формувати в дітей уяву про перебіг процесів та колообіг речовин та енергії в біоценозах.

Незабутнє емоційне забарвлення надавала сама природа заповідника – фарби осені, багатий рослинний та тваринний світ. Сподіваємось, що всі учасники дослідницької групи стануть справжніми природоохоронцями та ще не раз завітають у цей унікальний і мальовничий куточок нашого краю.


Завідувач методичним відділом Мудрак Т.О.

Поділитися
Ви можете залишити коментар, або посилання на Ваш сайт.


Залишити коментар